Poniżej:Widoczną niebieską ścianę malujemy niebieską
farbą glinianą, ściany w
pokoju po prawej stronie białą
farbą glinianą. Futryny powlekamy białą
farbą olejną. Drewnianą ścianę zabezpieczamy
gruntem olejnym lub woskiem
pszczelim. Na podłogę kładziemy jedną cienką warstwę
farby olejnej, po
czym dodatkowo zabezpieczamy ją
woskiem utwardzającym.
Poniżej:
Farba wapienna z dodatkiem pigmentu „mięta spinelowa” zdobi ściany. Na
komodę, taboret i podłogę nakładamy warstwę olejowosku pure solid (bez
rozpuszczalników). Białą
farbą olejną kryjącą malujemy łóżeczko.
Poniżej: Aby uzyskać taki efekt na ścianie sięgamy po odrobinę pigmentu Siena
czerwona Italia, rozpuszczamy go z
kazeinowym środkiem wiążącym w zimnej
wodzie, poczym nanosimy mieszankę gąbką na białą, pomalowaną
farbą glinianą ścianę. Antyczne łóżeczko nacieramy
woskiem pszczelim. Okna i
okiennice malujemy farbą olejną i delikatnie obrabiamy papierem ściernym
na styl Shabby chic. Na drewnianą podłogę nanosimy wosk utwardzający i
polerujemy na wysoki połysk
Poniżej: ścianę malujemy niebieską
farbą glinianą, antyczne biurko jak i regalik
naolejamy
olejem utwardzającym pure solid (bez rozpuszczalników)
Krzesełko malujemy farbą olejną kryjącą.
Poniżej: Cechami tego pokoiku dziecięcego są jasność i lekkość. Malujemy ściany
naturalną farbą
glinianą,
wapienną lub farbą
kazeinową z dodatkiem
pigmentu „mięta spinelowa”. Łóżeczko i regaliki obrabiamy a’la Shabby
chic
farbą olejną kryjącą, którą po wyschnięciu lekko szlifujemy, czyli z
premedytacją niszczymy po czym nakładamy na całość cienką warstwę
wosku pszczelego nieżółknącego i polerujemy szmatką. Podłogę obrabiamy ługiem
i na zakończenie
mydłem marsylskim.
Poniżej: ściany pokrywamy
farbą kazeinową z mąki marmurowej z dodatkiem pigmentu
Umbra naturalna, meble malujemy
farbą olejną laserunkową z dodatkiem
białego pigmentu, po wyschnięciu nanosimy cieńką warstwę
wosku pszczelego. Podłogę pokrywamy
olejowoskiem pure solid (bez
rozpuszczalników)
Poniżej: Ten efekt osiągniemy dodając do białej farby
kazeinowej z mąki marmurowej pigmentu Mięta spinelowa. Na podłogę w pokoju dziecięcym
kładziemy naturalny olej, n. p.
olejowosk pure solid (bez rozpuszczalników)
Poniżej: Czernią żelazową zapigmentowana farba
wapienna lub
kazeinowa z mąki
marmurowej zdobi ściany tego pomieszczenia. Odsłonięte belki nacieramy
gruntem olejnym lub woskiem pszczelim. Procedurę powtarzamy na regaliku w
tle. Zielone regały malujemy farbą olejną kryjącą.
Olejowosk pure solid (bez rozpuszczalników) jest właściwym wyborem do zabezpieczenia podłogi
drewnianej.
poniżej: Kilka gramów pigmentu Umbra czarno-brązowa w naturalnej farbie do ścian
(n.p. farbie
glinianej,
wapiennej lub
kazeinowej) daje ten imponujący
efekt. Kolor dość nietypowy dla dziecięcego pokoju, ale z pewnością
ciekawy. Antyczny wózeczek malujemy farbą olejną kryjącą
Aranżacje piękne. Zastanawia mnie jednak czy w przedstawionych pokojach rzeczywiście użyto farb naturalnych, które podane są w opisie?
OdpowiedzUsuńWitam, przypuszczam iż nie ale na tych przykładach tłumaczymy że farbami naturalnymi można osiągnąć takie efekty. Wynika to z zapytań jakie dostajemy. Ludzie myślą że farby naturalne muszą być szaro bure. Pozdrawiam
OdpowiedzUsuńDziękuję za odpowiedź. Tak myślałam ale wolałam się upewnić. Osobiście wolałabym realne przykłady :) Na zdjęciu nr 7 np podłoga wygląda mi na panele podłogowe i wątpię, że taki efekt idzie osiągnąć naturalnym olejem...Niemniej blog śledzę z zainteresowaniem :) Pozdrawiam
OdpowiedzUsuńTak, być może że są to panele ale podobnie wygląda naolejona i nawoskowana nowa podłoga. Niestety:-)
OdpowiedzUsuń